TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ

Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
Tanılayıcı Dallanmış Ağaç geleneksel yaklaşımda kullanılan doğru-yanlış maddelerin birbirleriyle ilişkili bir yapıda çoklu olarak sorulmasına imkan sağlayan bir tekniktir. TDA' da her bir soruya verilen doğru veya yanlış cevap bir sonraki adımda gidilecek yönü belirler. TDA sayesine yanlış ve doğru önermeleri tespit etmek mümkündür.Tanılayıcı dallanmış ağaç hazırlamak için 7-12 adet arasında doğru veya yanlış cevap verilebilecek önermeler yazılır.

Ağacın dallarından yatay veya dikey bir kesit görünümünde bir şema çizilerek dallara yerleştirilen her bir ifade doğru veya yanlış olarak nitelendirilen iki oka ayrılır. Öğrenci önermelere verdiği cevaba göre bir sonraki adıma yönelir. Tanılayıcı dallanmış ağaç birbirleriyle ilişkili konuları ölçmek için idealdir. Dallanma ne kadar çok adımda gerçekleşirse detay artacağından soru güçleşir.Önermeler en baştaki önerme en genel ve en uçtaki en özel olacak şekilde sıralanır. TDA birbirleriyle ilişkili doğru- yanlış önermelerin sıklıkla kullanıldığı biyoloji,coğrafya, dil ve anlatım gibi derslerde yaygın olarak kullanılır.
Tanılayıcı dallanmış ağaçta her bir önerme ya doğru ya da yanlıştır.Buna göre öğrencinin doğru bir önermeye doğru, yanlış bir önermeye de yanlış dediği cevapların sayısı puanını belirler.Çıkışlarda nasıl bir yol izlendiğine göre verilen puanların toplamı öğrencinin TDA puanını oluşturur.
Bu tekniğin geleneksel  doğru- yanlış testlerden en büyük farkı dallar birbirleriyle ilişkili olduğundan ilerleyen bir noktada hatasını fark eden öğrenciye geriye dönüp cevabını değiştirmeye  ve yanlış öğrenmesini düzeltme fırsatı sağlamasıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAPILANDIRILMIŞ GRİD

ÖRGÜT MODELLERİ: KAVRAM HARİTASI