EŞLEŞTİRME MADDELERİ







Sevgili Öğrencim,
Aşağıda 1. Sütunda yer alan bilgilerin 2.sütunda karşılığı verilmiştir.1. sütundaki bilgilerin 2. Sütundaki karşılığını bulup ilgili harfi 1. Sütunun başında yer alan boşluğa yazmanız beklenmektedir. Süreniz 15 dk.Başarılar dilerim.
                                                                                                                 Seval ERARSLAN     
ADI:                             SOYADI:                    SINIF NO:





                                               SORULAR

 1.(         ) Belirli çözücü ya da çözücüde çözünmüş                          A.Katlı etki
olarak bulunan madde                                                                         B.Derişim
 2.(        )Çevre sorunlarının oluşmasında en önemli etken                C.Herbisit
3.(        )En etkili sera gazı                                                                  D.Karbondioksit
4.(        )tarımda zararlı istenmeyen bitkilere karşı                             E.Maccashutes
kullanılan pestisit türü                                                                        Sağlığı Kurumu
5.(       )Metallerin bulunduğu ortamla tepkimeye                              F.Korozyon
girip aşınması durumu                                                                        H.Nüfus artışı
6.(      )Çevre sorunlarının ilk kez ele alındığı kurum                        I.Kükürt
7.(      )Çevre sorunlarını 1869’da ilk kez ele alan ülke                     İ.ABD
8.(     )Bir katı ya da sıvının bir gaz içerisinde küçük                        J.Karbonmonoksit
parçalara ayrılması



Eşleştirme Maddeleri

Eşleştirme maddeleri iki grup halinde verilen, birbirleriyle ilgili olan bilgilerin belli bir açıklamaya göre eşleştirilmesini gerektirir. Terimleri tanımlarıyla, sembollerin anlamlarıyla, ilkelerin açıklamalarıyla, tarihi olayların tarihleriyle, yazarların eserleriyle, problemlerin çözümleriyle ve buluşların kaşifleriyle eşleştirilmesini gerektiren  objektif puanlanabilen test maddeleridir. Öncüller ve seçenekler arasındaki ilişikilere göre öğrenciden eşleştirme yapması beklenir. Seçenek sayısı öncüllerden daha fazla tutularak öğrencinin seçenekleri eleyip bazı öncüllere cevap bulması ihtimali engellenir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAPILANDIRILMIŞ GRİD

ÖRGÜT MODELLERİ: KAVRAM HARİTASI

TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ