DOSYAMA VE ARŞİVLEME DERSİ: BOŞLUK DOLDURMA
YEŞILIRMAK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2017-2018 ÖĞRETİM YILI
DOSYALAMA VE ARŞİVLEME DERSİ
Sevgili Öğrencim,
Aşağıda Dosyalama ve Arşivleme dersi ile ilgili boşluk
doldurmalı sorular verilmiştir. Boşlukları da uygun şekilde doldurunuz. Başarılar
dilerim.
Adı : Soyadı: Seval
Erarslan
SORULAR
1)
…… ……bir kurum, kuruluş ya da işletme
tarafından saptanan amaçların gerçekleştirilmesi ve hazırlanan plan, proje ve
programların uygulanması için gerekli olan araçtır.
2)
……….. örgütün en temel ögesidir.
3)
Örgüt
belirlenen amaçları başarmak için en az ……….. iki veya daha fazla kişinin
koordineli biçimde çalıştıkları bir yapıdır.
4)
Örgütlenme
en az emekle en çok yarar yani ………………. ilkelerine göre kurulurlar.
5)
Örgütlenme
insanların ilkel toplumlardan günümüzün ………………. toplum haline gelebilmeleridir.
6)
Örgüt
elemanları insan, maddi elemanlar ve ……………………….. dır.
7)
Para,
alan, makine, araç gereç, kırtasiye örgütün ……………………….. dır.
8)
İşletmelerin amaçlarına uygun bir şekilde kimlerin hangi
işlerde görev alacaklarının ve
aralarındaki iş ilişkilerinin belirlenmesine
bütün iktisadi faaliyetlerin düzenlenmesine ……………………………… denir.
9)
Örgütü
oluşturan insan grupları arasında yönetim, koordinasyon ve denetim ilişkisi
saptayacak olan bir ………………………… kurulması
zorunludur.
10)
………………………
kurulmasıyla örgütte kişilerin görevi yetkisi ve sorumluluğu ortaya konarak bir
hiyerarşik yapı oluşturulmuş olur.
Boşluk Doldurma Maddeleri
Boşluk Doldurma Maddeleri
Boşluk doldurma maddeleri eksik soru kipinde çoktan seçmeli maddelere benzer. Ancak burada seçenekler sunulmaksızın cevaplayıcının, önermede boş bırakılan yere cevabı yazması beklenir. Küçük yaş gruplarında sıklıkla başvurulan boşluk doldurma maddeleri Bloom' un Bilişsel Alan Taksonomisi' nde alt basamaklardaki kazanımların ölçülmesi için uygundur. Bir cümlelik önermedeki boşluk, önemli bir tarih, yer ya da kişi olabileceği gibi bir teori, kural ya da özellik de sorulabilir.
Madde önerme formatında ya da soru cümlesi formatında olabilir; ancak cevaplayıcıdan ne yapmasının beklendiği açık olmalıdır. Boşluk doldurma maddeleri eğitim seviyesi düşük bireylerde uygulandığında güvenilir sonuçlar verdikleri için tercih edilir. Boşluk doldurma maddeleri küçük yaş gruplarında da etkilidir. Bu tür maddelerde sanş başarısının olmaması bir avantajdır. Maddeler kısa olduğu için çok sayıda soru sormak mümkündür ve bu yönüyle kapsam geçerliği bakımından avantajlıdır. Ancak bu madde türünün üst düzey madde yazılmasına olanak tanımaması önemli bir sınırlılığıdır.
Boşluk doldurmalı madde yazarken dikkat edilmesi gerekenler:
1)-Mümkün olduğunca boşluk cümlenin sonuna getirilmelidir.
2)-Boşluktan cevabın tahmin edilmesini önlemek için maddelerin boşluk uzunluğu standart olmalı; her maddede en uzun cevap uzunluğunda boşluk bırakılmalıdır.
3)-Her soruda tek bir boşluk yer almalı, dolayısıyla tek kazanım sorulmalıdır.
4)_Öğrencilerin boşlukların uzunluğundan cevabı tahmin etmelerine neden olacağından metin, boşluklar eşit tutularak yazılmalıdır.
5)-Soru kökünde -e, -a, -de, -nin, -nun gibi ipucu olabilecek eklere yer verilmemelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder