DOSYAMA VE ARŞİVLEME DERSİ: BOŞLUK DOLDURMA


YEŞILIRMAK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2017-2018 ÖĞRETİM YILI
DOSYALAMA VE ARŞİVLEME DERSİ
Sevgili Öğrencim,
Aşağıda Dosyalama ve Arşivleme dersi ile ilgili boşluk doldurmalı sorular verilmiştir. Boşlukları da uygun şekilde doldurunuz. Başarılar dilerim.
   Adı :                                   Soyadı:                                         Seval Erarslan                                                                                                 
SORULAR
1)      …… ……bir kurum, kuruluş ya da işletme tarafından saptanan amaçların gerçekleştirilmesi ve hazırlanan plan, proje ve programların uygulanması için gerekli olan araçtır.

2)      ……….. örgütün en temel ögesidir.

3)      Örgüt belirlenen amaçları başarmak için en az ……….. iki veya daha fazla kişinin koordineli biçimde çalıştıkları bir yapıdır.

4)      Örgütlenme en az emekle en çok yarar yani ………………. ilkelerine göre  kurulurlar.

5)      Örgütlenme insanların ilkel toplumlardan günümüzün ………………. toplum haline gelebilmeleridir.

6)      Örgüt elemanları insan, maddi elemanlar ve ……………………….. dır.

7)      Para, alan, makine, araç gereç, kırtasiye örgütün ……………………….. dır.

8)      İşletmelerin  amaçlarına uygun bir şekilde kimlerin hangi işlerde görev alacaklarının  ve aralarındaki iş ilişkilerinin belirlenmesine  bütün iktisadi faaliyetlerin düzenlenmesine ………………………………    denir.

9)      Örgütü oluşturan insan grupları arasında yönetim, koordinasyon ve denetim ilişkisi saptayacak olan bir …………………………  kurulması zorunludur.

10)                 ……………………… kurulmasıyla örgütte kişilerin görevi yetkisi ve sorumluluğu ortaya konarak bir hiyerarşik yapı oluşturulmuş olur.


                  Boşluk Doldurma Maddeleri

            Boşluk doldurma maddeleri eksik soru kipinde çoktan seçmeli maddelere benzer. Ancak burada seçenekler sunulmaksızın cevaplayıcının, önermede boş bırakılan yere cevabı yazması beklenir. Küçük yaş gruplarında sıklıkla başvurulan boşluk doldurma maddeleri Bloom' un Bilişsel Alan Taksonomisi' nde alt basamaklardaki kazanımların ölçülmesi için uygundur. Bir cümlelik önermedeki boşluk, önemli bir tarih, yer ya da kişi olabileceği gibi bir teori, kural ya da özellik de sorulabilir. 
        Madde önerme formatında ya da soru cümlesi formatında olabilir; ancak cevaplayıcıdan ne yapmasının beklendiği açık olmalıdır. Boşluk doldurma maddeleri eğitim seviyesi düşük bireylerde uygulandığında güvenilir sonuçlar verdikleri için tercih edilir. Boşluk doldurma maddeleri küçük yaş gruplarında da etkilidir. Bu tür maddelerde sanş başarısının olmaması bir avantajdır. Maddeler kısa olduğu için çok sayıda soru sormak mümkündür ve bu yönüyle kapsam geçerliği bakımından avantajlıdır. Ancak bu madde türünün üst düzey madde yazılmasına olanak tanımaması önemli bir sınırlılığıdır.

Boşluk doldurmalı madde yazarken dikkat edilmesi gerekenler:

1)-Mümkün olduğunca boşluk cümlenin sonuna getirilmelidir.

2)-Boşluktan cevabın tahmin edilmesini önlemek için maddelerin boşluk uzunluğu standart olmalı; her maddede en uzun cevap uzunluğunda boşluk bırakılmalıdır.

3)-Her soruda tek bir boşluk yer almalı, dolayısıyla tek kazanım sorulmalıdır.

4)_Öğrencilerin boşlukların uzunluğundan cevabı tahmin etmelerine neden olacağından metin, boşluklar eşit tutularak yazılmalıdır.

5)-Soru kökünde -e, -a, -de, -nin, -nun gibi ipucu olabilecek eklere yer verilmemelidir.









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAPILANDIRILMIŞ GRİD

ÖRGÜT MODELLERİ: KAVRAM HARİTASI

TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ