YAPILANDIRILMIŞ GRİD

Yapılandırılmış Grid
Yapılandırıcı yaklaşımla birlikte kullanılmaya başlanan öğretim tekniklerinden biridir.Bu teknikte 8 ile 16 gözenekten oluşan bir tablo hazırlanır.Her gözeneğe bir sıra numarası ya da harf verilir.Tablodaki gözeneklere çeşitli kavram, tarih veya isimler yerleştirilir.Ardından yapılandırılmış grid tablosunun ardına sorular yazılır.Bu işlem yapılırken gözeneğin içine yerleştirilen kavramların bir ya da birkaçının sorulara cevap olmasına dikkat edilmelidir.Öğrenci tabloya bakarak buldugu cevabı tablonun altına yazar.
Yapılandırıcı grid, öğrencinin olası cevapları çoktan seçmeli teste göre çok daha fazla seçenek arasından seçtirerek bulmasına imkan tanır. Bu yönüyle sanş başarısı daha düşüktür.Seçeneklerin çok olması ve öğrenci yanlış işaretleme yaptığında ne tür bülgü eksiklikleri olduğunu göstermesi bakımından faydalıdır.Kavram yanılgıları,yanlış ve eksik öğrenmeler yapılandırıcı grid sayesinde ortaya çıkar.Ancak öğrencinin aldığı puanı hesaplamak çoktan seçmeli testlere göre biraz daha karmaşıktır.

Yapılandırılmış Grid hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler

1)-Öncelikle sorular yazılmalıdır.
2)-Ardından çizilen boş tablodaki gözeneklere sorunun cevabı veya cevapları rastgele yerleştirilir.
3)_Bu işleme tüm gözenekler dolana kadar devam edilir.
4)--İşlem bittikten sonra uygulama yönergesi hazırlanır.Yönergede yapılandırılmış gridin kullanım amacı belirtilerek öğrencilerin soruları nasıl cevaplayacakları ve cevapları nereye yazacakları açıklanmalıdır.
5)--Öğrencinin her doğru cevabı doğru hanesine ve her yanlış cevabı yanlış hanesine girilir.Toplam doğru gözenek sayısından yüzde kaçının doğru cevaplandığı doğru cevap yüzdesi,geriye kalan yanlış gözeneklerden yüzde kaçını işaretlediği ise yanlış cevap yüzdesini oluşturur.Bu iki değer arasındaki fark öğrencinin doğru cevap yüzdesidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÖRGÜT MODELLERİ: KAVRAM HARİTASI

TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ